30.6.09

Cykeln på reparation! (Foto: Helena Hurme)


Tyvärr fick jag föra min cykel på reparation. Jag cyklade min favoritsträcka via ABC och Runsor till Karlebyvägn, men kunde ine fortsätta mot Singsby, för det blev fel på växlarna. Jag hade ju haft cykeln på service för 45 euro hos Kivistö och hur skulle jag veta att dom inte gör något åt växlarna! Jag förde cykeln till MySports igår och får den idag efter fyra. De rekommenderade en ny styrstång för att växelreglaget skall rymmas ordentligt. Inte att undra på att det har varit så obekvämt för den högra handen! Jag har säkert köpt fyra par cykelhandskar för att underlätta situationen, men ingenting har hjälpt. Hoppas det blir bättre nu.


Jag hade min lilla Canon G9 i framväskan, som syns på bilden. Det var dock inte alldeles lätt att fokusera när man kör, så bilden är lite oskarp. Väskan är annar fantastisk, en Cannondale, som jag köpte i USA 1992. Den har varit med om mycket.


Jag har nu cyklat 380 kilometer sedan den 26 maj. Och mera skall det bli. Jag håller just på och läser korrekturet till det bokkapitel som jag filat på och hoppas bli kvitt det idag, men jag måste gå in till jobbet för att posta ett brev (om jag får mallen per mejl) som skall skrivas på officiellt papper och sändas i ett officiellt kuvert, nämligen en inbjudan till några kinesiska dignitärer som minaf ranska kolleger vill att skall komma på besök i höst.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida