25.6.09

Har cyklat 350 km på fyra veckor

Jag kom nyss från Sundom, där jag var för att hämta en nyckel av mina vänner, hos vilka jag skall bo i augusti, förrän jag flyttar in i en liten möblerad tvåa i centrum. Jag kom upp i 28 km i timmen medan jag tramapade över Sundombron, för jag hade medvind. När jag kom tillbaka, kändes sträckan för kort, så jag for en runda runt travbanan, så det blev 22.5 km idag. Jag glömde att nollställa tripmätaren på vägen dit. Hem hade jag en medelhastighet på 15.9 kilometer, men den skulle allt som allt ha varit högre, för jag hade motvind tillbaka. Jag VET at det inte är mycket jämfört med yngre män, men inte är det alledeles dåligt heller av en kvinna i min ålder och med en vanlig cykel med en stor väska på styrstången. EN väninna tyckte att jag borde delta i Botniacyklingen, men det infaller just då jag skall packa för rörremonten och desutom är jag inte SÅ bra. Jag skulle med stor säkerhet bli sist och om jg vore i ett lag, skulle de vara oroliga för om jag klarar det överhuvudtaget! Nä, jag älskar att cykla, men kan göra det för mig själv ockå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida