20.6.09

Min midsommar (Foto: Helena Hurme)







Jag har nu cyklat runt 320 kilometer sedan den 29 maj. Det ör inte alldeles dåligt särskilt som jag överhuvudtaget inte var ute senaste söndag och måndag p g a min tå. Jag cyklade in till jobbet fördär fanns en publikation som jag skulle skriva in i vår spetsenhetsansökan. Jag passade på att kolla lite papper som skulle ingå i min CV. Den för ansökan vår vara max. 10 sidor, men jag har en länk till min fullständiga CV http://www.vasa.abo.fi/users/hhurme där jag snart skall sätta in en ny version. Den är nu 32 sidor!!!

Jag hade tagit efterungsbröd och te med mig och blev så hungrig att jag käkade bitarna där till det medhava teet! Jag tog ett foto på min picknick på jobbet. Just som jag skulle fara vidare, ringde min väninna. Jag tog en bild på mig själv i hissen på jobbet och skratar för jag talar med henne via öronknapparna Sedan cyklade jag till Vikinga och hem och åt, men fortsatte senare till flygfältet och hem via Strömberg Park.
Jag fotade också min måltid: Grisfilé, nypotatis, blomkål, tomater och kantarellstuvning. Jag äter mig igenom frysen, som skall tömmas inför rörremonten. - Till maten drack jag runt 1 dl rödvin, men det smakade inte till grisköttet. Jag satte på den varma balkongen. Jag drömde mig bort till en uteservering i något sydligt land med mina drömmars man på stolen mitt emot mig!
Senare på kvällen cyklade jag sedan den runda jag skrev om ovan. Jag visste inte att man kan cykla genom Strömberg Park, att det faktiskt går en cykelväg där!!! Det var som att vara i en främmande stad. Intressant!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida