26.6.09

Listlösningar (Foto: Helena Hurme)

Jag ÄR seg och ger inte lätt upp. Så också nu när det gäller att få just de lister jag vill ha. Först konsulterade jag en vän som känner till detta med kablering. Jag visade de olika alternativen inklusive den lösning jag stannat för, dvs. Alfer Cabelino, som importeras från Tyskland av Hedtec . En 40-sidig katalog i färg finns på adressen nedan. Jag hittade också en förtekcning över återförsäljare. Det såg ut som om jag måste åka till Seinäjoki. Jag ringde dit och de föreslog Närpes, som föreslog Vasa. Men nehej, här fanns det inga men jag fick ett namn vid Agri-Market i Tervajoki och ringde dit. Där sade dom Jovisst, så jag åkte dit och fotade en fotlist i "ek". Jag hade med mig en bit av min ekparkett. Nog är det ju en färgskillnad, men jag kanske måste acceptera den. Följande steg är att kontakta elmontören vid Kontaktor som samarbetar med Konte och få honom att kolla broschyren och min lägenhet på nytt. Jag tycker att devisen "If there is a will, there is a way" är bra. Man skall bara inte ge upp!http://www.hedtec.fi/files/hedtec/kayttis_tiedostot/cabelino.pdf

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida