22.5.09

Murklor (Foto: Helena Hurme)

Förra söndagen for jag till mina vanliga murkelställen och fick som vanligt murklor :) (Idag vid matbordet på jobbet frågade en manlig kollega var jag varit och jag sade "söderut" och tillade att när jag avslöjar mina svampställen för en man, då är det nog allvarligt. Jag tillredde en murkelstuvning och åt den med en biff av inre filé. Stuvningen gjorde jag tyvärr på Flora Kevyt ja paksu (vilket namn!). Den smakade så illa att jag inte kunde äta hela stuvningen. Sedan köpte jag smör för att ha till speciella rätter. Jag fick lite över 300 gram murklor, en liter. Det räckte till en stuvning till med den lammstek jag köpte till "Kristi Flygare" (med kort y! -som jag har hört dagen kallas:)). Då bjöd jag en dam från huset på söndagslunch. Det är som Topi brukade säga: "Se on niin kuin entinen piika: Kun antaa muille, saa samalla itekkii".




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida