24.5.09

Cykelturer (Foto: Helena Hurme)







Nå ja, NU har jag kommit igång på riktigt med cyklandet! Äntligen!!! Förra året var det inte så mycket bevänt med den saken, för jag hade ont i knäna av för långa promenader. Nu är det bättre, fast jag nog hade ont i vristerna förra veckan. Men de tycks tåla cyklandet. På fredagen blev det runt 10 kilometer, till Tritonia efter en bok, igår till Storviken, Gerby, Västervik, S-market i Gerby och sedan hem, runt 18 km och idag nästan 33 kilometer: ABC vid motorvägen, mot flygfältet, sedan Runsor, Gamla Vasa, servicestationen vid Karlebyvägen, Singsby, Gerby och hem. Jag har faktiskt ganska bra kondition av allt gående och bättre blir den av cyklandet. Jag hade min lilla Canon G9 i cykelväskan och fotade under några pauser. Bland annat lyckades jag fånga en kvinna på rullskridskor och mig själv upp och ner i cykellampan.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida