13.4.08

Att städa topless (inga foton :))

Gissa vad man nästan är tvungen att städa topless? Jo, en ugn, särskilt om man försöker klara av det utan att ta loss ugnsluckan. Saken var den, att jag hade tänkt tillreda min lilla kalvstek (hm, stek... den vägde 280 gram) i ugnen men när jag satte på den blev det så mycket rökbildning, att jag tillredde den i en gryta på spisen. Efter maten tog jag mig sedan an ugnen. Först försökte jag med ugnsluckan på plats. Det visade sig vara omöjligt med en tröja på utan att smutsa ner den totalt, så jag var alltså utan. Nu kom vådan av stora bröst fram: dom dinglade mot det kalla glaset (som tur var stod det på burken med ugnsrengöringsmedel att ugnen inte skulle värmas). Jag förstod snabbt att jag nog måste ta bort den tunga luckan. Jag hade gjort det en gång tidigare och den var så svårt att få på plats att jag tänkte lämna den på golvet! Jag tog alltså bort den och kunde sedan fortsätta iklädd trosor och en ärmlös topp, typ sämre. Men vilket skrapande! Jag hittade på att ta två plastskedar på varandra och skrapa botten och sidorna på ugnen (jag har alltid tyckt om att hitta på provisoriska lösningar - därav kanske mitt scoutnamn, "Jocke" - alltså Uppfinnar dito). Det var som knäck! Jag lovar mig själv att ALLTID rengöra ugnen efter användning!!!!!! - Denna gång fick jag luckan på plats genast så i framtiden blir det inga flera topplesstädningar.

Jag analyserade situationen och kom till att denna typ av arbete hör till dem som man lättast uträttar då när man INTE har planerat det. Om man planerar att tvätta ugnen ett veckoslut, skjuter man sannolikt på det. Jag visste nog att den borde rengöras, men... Nu känns det skönt och det blir ännu skönare efter den dusch jag tänker ta.

Jag skulle annars ha ett skuggfoto av mig själv, ett självporträtt alltså , där jag är topless men det tänker jag nog inte sätta ut på webben! Nu roar jag mig med tanken att någon söker på ordet "topless" och hittar denna trista text! På SVENSKA!!!!!!!! Vilken besvikelse det måtte vara...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida