5.4.08

Inget nytt på duvfronten

ARRRGH!!!!!!!!!!!!! är väl engelska för GRRRRRRRRRRRRR!!! Jag hade redan skrivit en lång stump när också detta program låste sig. Av någon orsak händet det allt oftare med min hemdator.

Ja, det har inte hänt något drastiskt på duvfronten. Jag for till Åbo på onsdagen och före det hade jag en duva mellan mig och staketet vid vattentornet. Jag gick kanske 70 centimeter ifrån staketet. Visserligen sprang DUVAN bort, inte jag! Jag tänkte på devisen från terapin: "Jag har ett val". JAG valde att gå där, duvan fick inte diktera var jag skulle gå. Det kändes nog lite ändå, denna gång någonstans i knähöjd.

Samma känsla av att ha en valmöjlighet hade jag när jag gick på torget i Åbo. Hittills har jag alltid undvikit det. Jag gick och fotade och log för mig själv och kände på mig att jag måste förklara varför jag log och berättade att jag har haft en duvfobi men att jag nu äntligen kan gå på torg. Det kändes bra och jag fick bra bilder. Jag såg nog några duvor men dom störde mig inte. Likaså gick jag helt frejdigt vid det brofäste i Åbo där jag vet att det finns duvor. Vad tycks?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida