19.7.07

Vad göra med sur tvätt?

Min städiver gick kanske för långt. Jag trodde att det skulle vara varmt, dvs runt 45 grader på balkongen, men misstog mig. Nåväl, jag hade redan hunnit tvätta min badrumsmatta (typ ryamatta). Jag ökade golvvärmen, för att den skulle torka, men märkte i morse att den luktade surt. Jag gick in på Internet och började söka och kom då ihåg att jag läst att ättika kunde hjälpa. Man skulle sätta den i första tvättvattnet. Jag ville dock inte väta hela mattan på nytt så jag satte likte ättikslösning i en sprayfalska, vätte mattan lite på ytan och satte sedan ut den på balkongen. I morgon får jag se resultatet. Jag kan ju antingen tvätta den på nytt och sätta in den i torkrummet eller föra den till en tvättinrättning (eller hoppas på vackert väder...) Om någon har ett bra tips, använd kommentarfunktionen nedan. Jag har valt att moderera den p g a störande kommentarer till några av mina inlägg, men låt inte det störa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida