16.7.07

Garderobsstädningens resultat (Foto: Helena Hurme)


Denna bild är förstås inget fotokonstens mästerverk och den har kanske inget allmänt intresse. Den demonstrerar dock vad jag tyckte var fungerande lösningar på uppbevaringsproblem. Det var min väninna som föreslog en tur till Ikea i Helsingfors. Jag hade endast varit i nämnda butik i Washington för mycket länge sedan, 1992, och sedan i Poznan i Polen. I själva verket köpte jag många praktiska prylar. De höga lådorna till höger i bilden är väldigt bra för uppbevaring av tröjor, som hålls i någorlunda snygga högar. De mindre lådorna i samma ljusa textilmaterial har rätt storlek för t ex strumpor och de med en plastlucka är bra för de går att stapla. Jag har en tendens att vara systematisk och det är mycket lättare när var sak har sin plats. Texten har jag skrivit med en liten Brother-maskin som trycker ut en tejpremsa. Också mycket praktiskt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida