10.8.08

Musskada!

Jag har inte postat särskilt flitigt på den senaste tide, delvis har jag varit borta, delvis sjuk, men nu är det kokta fläsket stekt: jag fick problem med vänster hand, dvs. musarm, som slog ut natten mot igår. i förrgår kväll använde jag handen till att rensa spenat av rädsla för att min musskada i högra handen skulle förnyas. (Jag har redan länge använt musen med vänster hand). Jag vaknade mitt i natten av att min vänstra hand värkte alldeles fasligt. Nu har jag den i en mitella, men det är svårt med en arm när man är ensam, t ex att ta ner lakan från ett snöre samt att vika dem. Likaså att doppa ner orchideer i vatten. Håret har jag inte ännu torkat men då måste jag säkert använda vänster hand, Detta skriver jag med höger hand men måste spara den. Jag har skrivjobb och vet inte hur det kommer att gå. Jag hade också tänkt köra bil ner till Helsingfors men det blir kanske tåg. Så kan det gå!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida