17.2.08

Lyckades lite till!

När det gäller överföringen av musik från gamla skivor till datorn, lyckades jag igen lite bättre än förr, men inte fullständigt. Inspelningen blev betydligt bättre när jag kom på att skruva upp en liten skruv på höljet till förförstärkaren och sätta in jordledningen från skivspelaren där. Jag behöver alltså ingen stereoanläggning för det så jag tog in skivspelaren i arbetsrummet där datorn står så att jag inte behöver lösgöra den varje gång. Men, men: inspelningen från stereoskivan blev i mono, så nu borde jag komma på var felet är. Igen: om någon råkar läsa detta, så kommentera gärna. Nu har jag i varje fall låten på iTunes och kunde föra över den till min iPod som jag brukar ha i öronen när jag är på mina långpromenader. Jag förde f.ö. för första gången idag data från min nya stegmätare till datorn via USB-porten.

Annars kom jag till att nu har våren börjat! Vädret var fantastiskt, med dripp o dropp, och humöret i topp, kunde man ju tillägga.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida