9.2.08

Inget arbete!

Jag hade halvt om halvt arbetat ihjäl mig: skrivit en artikel under jul- och nyårshelgen, sedan ett föredrag som jag skall hålla i medlet av mars (den nya PowerPoint 2007 var så bra att jag använde hela förra veckoslutet till det och fredagen före p g a mitt onda knä som nu är bättre), sedan en föreläsning (med samma ppt). Det blev runt 16 timmar två dagar i rad. Inget under att jag vaknade runt halv två och kunde inte somna om förrän vid femtiden oh sov ett par timmar och gick och höll denna föreläsning. Därför beslöt jag att INTE arbeta alls detta veckoslut (jag var dock fram och tillbaka till jobbet för jag trodde att jag glömt telefonens handsfree där - fast det visade sig att den var hemma). Jag använde morgontimmarna till att "meka", dvs. flyttade televisionen till andra sidan av stereoanläggningen och bytte sladdar på högtalarna så att jag hör ljudet stereo i den fotölj jag tagit till heders igen. Jag försökte att spela över gamla skivor till datorn (hittade programmet Audacity på nätet), men har inte ännu lyckats. Jag undar vad jag gör för något fel. Jag har en GAMMAL NAD-skivspelare med en förförstärkare och en RCA-sladd till minijacket på datorn. Kanske jag borde köpa den nyaste förstärkaren (det finns en NAD pp-3 som går till USB-porten, ser jag på nätet). Om någon räkar läsa detta och har något bra råd, vore jag tacksam för tips.

Det är ofattbart så många sladdar man har i dag! Jag brukar kalla dem för elektroniska ormbon. Jag fotade dem faktiskt men ids inte föra över dem till datorn åtminstone ännu. Vi får se... En lat dag är trots allt en lat dag. Jag hade tänkt titta på TV och försökte, men det blev liksom inget av det. Sedan gick jag igenom ett antal bilder med Nikon Capture. Men kanske det ännu blir TV eller någon film. Det kliar riktigt i händerna att börja med följande föredrag men jag skall hålla mig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida