11.2.08

Vinterbilder i svartvitt (Foto: Helena Hurme)

Veckoslutet före det senaste var jag (igen) nere vid stranden pch fotade. Jag hade mitt gamla 50 mm:s icke-AF-objektiv (ljustyrka 1.2!). Jag gjorde om bilderna till svartvita. Jag tyckte själv om resultatet.
Jag placerade mig annars två i Vaasan Valokuvailijats tävling om årets 2007 bilder, dvs. medeltalet för alla bilder, både i den svartvita serien och i färgbilderna. I de svartvita låg jag endast ett halv poäng efter vinnaren! Min bror föreslog att jag skulle sluta med de vasaensiska klubbarna och höra mig för hur det är med Amatröfotografklubben, om dom tar medlemmar som inte bor i Helsingfors. Jag har inte hunnit ännu. Och särskilt i Knäppisarna är det roligt!
Att ha ett ledigt veckoslut var nog bra. Jag kände mig faktiskt utvilad idag. Jag var väldigt trött ännu igår och sov ett par gånger under dagens lopp (visserligen hade jag gått runt 8 km - långsamt fotande, men ändå, jag försöker ju komma över inflammationen i knäet). Dessutom passade jag på att gå till Tropiclandia och bada för det var en Hifi-utställning där. Jag frågade om detta med överförningen av LP:n till datorn. Den ena försäljaren visste inte ens att NAD hade kommit med en ny förförstärkare, PP-3! Jag hade sett den på Internet. Jag skall ta mig an den uppgiften ännu idag (tror jag). Jag började läsa en bra bok av Milan Kundera, "Odödligheten", som jag hittade på ett antikvariat på lördagen. Jag läste ju enormt mycket förr, men har nu rört mig mera, men försöker att hitta en balans mellan olika fritidssysselsättningar.












































































0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida