7.8.07

Bättre medelhastighet

Igår blev det över 29 km på cykel, med en medelhastighet på 15.78 km. Bra tycker jag på en "vanlig" cykel med sju växlar och för en kvinna i min ålder. Tänk att man inte behöver betala för det fast det är så trevlig! Jag kom iväg först 19.15, men det var likaså bra för det var ännu runt 20 grader ute då. På Neste vid Karlebyvägen slog värmen emot. De hade 28 grader inne! Just inget ställe att svalka sig på, minsann. Förresten, jag läste att det skulle vara förbjudet att att ha en MP3-spelares knappar i öronen när man cyklar. Jag bara undrar hur i all världen man får ha radion/CD:n på i bilen när man kör eller hur det kan vara tillåtet att tala i bilar överhuvudtaget. Man skulle tro att det stör åtminstone lika mycket.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida