1.8.07

Rovaniemi genom ett fönster (Foto: Helena Hurme)

Från min brors stuga i Posio körde jag med min brorsson Otto, 11 år, till Rovaniemi. Jag hade tänkt bjuda på lunch på Pohjanhovi, men tro inte att dom hade det. Dom öppnade först klockan 17.30! Så snopet. Vi gick på en annan restaurang i stället och tog sedan ett lilliputtåg för att besiktiga staden. NOG hade den förändrats sedan jag tog studenten där 1964! Jag frågade några äldre män vad det var för koloss som syntes norr om centrum och om det möjligen var ett statligt ämbesverk. Men nehej: det skall bli ett köpcentrum, under vilket E¤-vägen löper i en 200 meter lång tunnel. Kolossen byggs av något utländskt företag. Jag fotade den nog men vet inte om det lönar sig att sätta in den hör.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida