5.8.07

Mera cykling

Idag cyklade jag ungefär lika mycket som igår, runt 24 kilometer, först till Neste vid vägen till Karleby, sedan cykelvägen (den fina) till Singsby, sedan till Gerby. Det blåste rätt friskt och jag hade vinden emot mig på hemvägen. Dessutom har jag ätit mindre kolhydrater än tidigare för att jag har haft ont i magen och den har varit uppsvälld. Idag gick jag sedan ut och åt på Fransmanni efter cykelturen och avvek lite från de senaste dagarnas diet och vips var den uppsvällda magen tillbaka. Men man orkar inte cykla utan kolhydrater, helt enkelt.

Jag konstaterade igen en gång hur bra de cykelkängor (Shimano) är, som jag köpte 1999 när vi från jobbet cyklade ner till Åbo. De skaver inte alls och botten är tillräckligt hård. Dessutom köpte jag nyligen en cykeltröja med lång ärm, som också den verkar bra och nya cykelhandskar (som tyvärr skaver lite på den ena tummen). Byxorna av caprilängd har jag skaffat på den tiden då jag trodde att jag skulle använda gymet aktivt (jag trivs bättre för mig själv...). Byxorna är tillräckligt tjocka fastän det på morgonen är lite kyligt. Men, men...myggorna bet nog igenom dom när jag höll paus. Det är f.ö. ett problem för oss kvinnor att springa i buskarna på längre cykelfärder. Jag vet ungefär var servicestationerna (och gratis toaletter) finns. Detta kunde nog staden sköta om. Det räcker inte med cykelvägar, det borde finnas flera toaletter. Detta gäller f.ö. också de ställen (t ex Vasklot) där det finns skidspår.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida