4.8.07

"Min" stuga eller: "Oh, Lord, won't you buy me a Mercedes Benz" (Foto: Helena Hurme)

Jag har alltid älskat att bo på campingplatser. I själva verket har jag bilder från min barndom där vi var på campingsemester. Först bodde vi på hotell och någon gång på vandrarhem(Aulanko, Imatra, Jyväshovi och Koli kommer jag ihåg), men senare i tält (Joensuu, Kalajoki, Kajana, Yyteri). Också med min man brukade vi campa. Jag kunde bara inte låta bli (fast jag naturligtvis kunde ha tagit in på hotell). På vägen till min brors stuga i Posio beslöt jag mig för att köra via Kuopio för att besöka ett par i nittioårsåldern. Jag körde direkt till Rauhalahti camping och dom råkade ha en stuga, så jag tog den för 30 euro. Två britsar (se bilden), ett hörnbord och två pallar och ett pyttelitet fönster. Det var så trångt att när jag inte kunde sova p g a ryggvärk, utan fick lov att strecha på golvet, fick jag trä mina händer under pallarna! Men det hjälpte. Sängkläderna hade jag med mig och dem luftade jag på bilen. Oj vad det smakade följande natt (i mina vänner stuga på campingplatsen i Kuhmo) i en ordentlig stuga, för att inte tala om min brors hus i Posio med alla bekvämligheter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida