10.8.07

35 kilometer

Jag cyklade förresten runt 35 kilometer idag: till Esso nära motorvägen, Solf/Stundars och sedan Sundom och hem. I Stundom blev jag bjuden på en utsökt middag hos mina vänner. Tyvärr hittade jag inte trippmätaren när jag skulle fara. När jag kom hem funderade jag skarpt på var den kunde vara. Ni känner kanske till fenomenet: plötsligt VET man bara var man hittar det man haft bort. Jag lade mig på knä bredvid sängen i arbetsrummet, för jag kom ihåg att min cykelväska hade fallit av motionscykeln som står där. När mätaren inte var under sängen, tittade jag mig omkring och där låg den ju, i skugga av motionscykelns ben.

För två dagar sedan cyklade jag 33 kilometer: via stranden till Tritonia, Vikinga, Storviken, Västervik och in mot Gerby, Singsbyvägen och till Neste vid Karlebyvägen och hem längs gamla Smedsbyvägen. Men man kan ju starta först när det blivit svalare, som vid halv sjutiden i förrgår.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida