11.3.11

Ett alternativt arbetsrum




Jag valde Sokos Hotel Vuokatti för de hade en bild på webben med en bra arbetsstol. Den VAR faktiskt bra, kanske bättre än min stol hemma, fast den fanns ju inte genast på rummet. Jag hade min jobbdator med mig och kunde göra nästan allt som jag gör på jobbet utom att sitta på möten (vilket också hade varit möjligt via Connect Pro, förstås). Dessutom kunde man ha TV:n på och titta ömsom på den, ömsom på datorn :) . Soffbänken var en mycket bekväm säng när man bäddade upp den.

Jag tittade på inläggen i min blogg och måste rätta en sak: fastän mannen som sålde mig min iPhone konstaterade, att min iPod sannolikt är för gammal för att komplas till media-in på min bil och bilförsäljaren föreslog att jag skulle koppla den med USB-kabeln (som ju inte funkade), gav jag inte upp, utan hittade en oerhört bra länk på Internet
Episode 2: Using an iPod with Volkswagen's Navigation system RNS-510, där jag lärde mig att man behöver kabeln 000 051 446C så jag beställde den från Volkswagen. Jag kunde spela mina 4818 stycken i mixad ordning under hela min resa. Högtalarsystemet var fantastiskt, annars. Dessuotm skaffade jag mig en TomToms ställning som man satte fast på framfönstret och kopplade till cigarettändaren och sedan kunde man ha iPhonen som navigator. Jag laddade ner TomToms Europe-kartan för 89.90 (jag hade en TomTom med Finland från förr men jag planerar att köra ner längs via Baltica till Polen nästa sommar. Spännande!). Jag köpte dessutom en Jawbone Icon Bluetooth handsfree till iPhonen, men när jag satte på det nya navigatorsystemet, slutade handsfreen att funka och iPodens högtalare och mikrofon tog över. Min väninna sa att det lät som jag skulle ha talat från graven. Usch! Oberoende av vilken navigator jag skulle ha haft, var den lite väl långt borta för jag har såpass korta händer att jag just och just kommer åt den. Men den syns väl och den talar ju. Jag valde att ställa in en manlig röst. Kanske jag borde välja en som talar polska när jag kommer till Polen så att svenskan inte råddar bort mig... Nå, men det är långt dit. Jag har dock redan kollat rutten på Google Earth och titta på alternativa vägar efter den litauisk-polska gränsen. Jag åker sannolikt över Elk, Olsztyn och Bialystok till Poznan och mina vänner. Från Tallinn blir det 1271 kilometer (plus de kilometrar jag kör vilse, förstås :):) )

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida