3.3.11

Tufft väder ja moitteita suihkulattian kallistuksesta

Väderleksrapporten lovade stark vind idag, t o m 22 meter i sekunden vid kusten. Jag kom ut i skidspåret rätt sent, först efter tio. Jag gick via Vuokatti Ski Service och fick skidorna vallade. dom bad mig skida en runda och komma tillbaka om det var svårt. Tur att jag gjorde det, för jag höll på att trilla på näsan i den första backen. Jag frågade ett par hur det var i skogen och kvinnan sa att hon åkt omkull för det var så mcket barr i spåren. Jag återvände till skidservicen och konstaterade åt dem att "on helpompia tapoja kuljettaa sytykkeitä". Det såg ut som en mindre brasa utan eld under skidorna. De vallade om dem och jag begav mig ut på isen, där det var lite lättare, men sedan började det snöa och med den starka vinden blev det otrevligt. Jag gick till hotellet och tog bilen och körde in till Kajana.

Det framgick annars att det var någon Jasmin Mäntylä som tävlingsskidat med mina skidor. Jag har aldrig hört om henne. Jag kommer ungefär ihåg Siiri Rantanen och Helena Takalo och en blondin som blev riksdagskvinna -aj jo, Marjo Matikainen. Måste kolla denna Jasmin på nätet. -Håhå, vilken bystdrottning. Kanske karlarna försökte joxa mig? De kunde ha dragit till med vilket namn som helst för den delen. Jag sökte också med Jasmin Mäntynen och jasmine Mäntynen/Mäntylä och hiihto, men hittade ingenting. Måste fråga i morgon.

Kun tulin takaisin, juttelin parkkipaikalla jonkun miehen kanssa, joka huomautti että autoni seisoi Snowpoliksen parkkipaikalla. Talon kyljessä luki Snowpolis ja saman nimen näin hotellin aulassa vastaanottotiskissä. Missään ei näkynyt kylttejä, joissa lukisi Sokos Hotel Vuokatti. Kysyin asiaa hotellin vastaanotosta, josta todettiin, että hotellin parkkipaikat ovat alempana, ehkä kahdensadan metrin päässä. Olen edelleen sitä mieltä, että hotellin kannattaisi pyytää ummikkoa "junan tuomaa" (kuten Rovaniemellä sanottiin), oppaaksi siitä miten vieras kokee ympäristön. Vähin mitä voisi tehdä on panna suuret kyltit, jossa opastetaan hotellin lämpöpaikkojen luo. Vastaanotosta kyllä sanottiin, että Snowpoliksen paikoille voisi pysäköidä, mutta koin tilanteen epämiellyttäväski.

Soitin vastaanottoon toisesta asiasta, mutta en saanut vastausta. Jo toisen kerran tapahtui, että ollessani suihkussa (huoneeni on 416), vesi valui maton päälle. Tällä kertaa varmistin, että suihkukaapin ovi varmasti oli kiinni. Lattiassa on selvästikin valuvika. Kun suihkuseinät ovat maitolasia, suihkussa oleva ei näe, että vesi valuu väärään suuntaan. Tilannetta pahentaa se, että suihkussa oleva seisoo selin ja ilman silmälaseja ei näe senkään vertaa kuin tavallisesti.
Tartteis tehdä jotain... vähintään panna lappu ettei lattialle jätettäisi mitään. Siinä olisi voinut olla parhaat juhlakenkäni...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida