6.3.09

Skidsäsongen pågår (Foto: Helena Hurme)

Skidning hör till mina favoritsysselsättningar, definitivt. Förra året blev det inget skidande, för det var just ingen snö. I år har jag försökt ta igen det: skidat på Vasklot, Öjberget och Stadsfjärden. Förra fredagen blev det 18 kilometer och samma sak på lördagen. Då fick jag bana upp spåret som blåst igen. Det blåste men jag är seg och ville (och kunde) inte ge upp, för jag var på Sundomsidan av Stadsfjärden! När jag kom hem märkte jag att jag (igen) hade blodansamlingar på två tår, under naglarna, med det får mig nog inte att hållas borta från skidspåret. Dit ska jag tidigt i morgon bitti, kanske vid halv åttatiden, för då är det ännu tillräckligt kallt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida