3.12.08

Knäppisarna i Ruka (Foto: Helena Hurme)

Fotoklubben Knäppisarna gjorde i början av oktober en resa till Ruka. Vi var fyra bilar med tre personer i varje bil, just passligt så att det inte blev trångt. Vi bodde i en fantastisk stockvilla med sex tvåpersoners rum (jag fick ett eget rum för det blev tre killar i ett p g a att det inte annars gick jämt ut). Rummen hade egen dusch och toalett och vi betalade endast 50 euro per person för tre nätter. Första dagen vandrade vi Pikku Karhunkierros, runt tolv kilometer med trappor upp och trappor ner i en fantastisk terräng. Jag hade inte räknat med denna vandring men som tur var hade jag en ganska bra kondition (min stegmätare visar att jag har gått 4.98 kilometer i medeltal varje dag i år, inklusive dagar då jag rest eller glömt att ta med mätaren - och jag har ju in mätaren på mig på jobbet!). Andra dagen besteg vi Valtavaara, det högsta berget i Ruka. Här har jag satt in en del av bilderna, men det finns förstås betydligt fler.















































































































































































































































0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida