22.2.09

Adams val (Foto:Helena Hurme)

Jag märkte att det är över en månad sedan jag skrivit i bloggen! Jag har haft väldigt mycket att göra, bland annat med ett doktorsavhandlingsmanus från Lapplands universitet, som jag läst runt 12 timmar på fredagen, 13 på lördagen, 11 idag... Jag hann dock till Knäppisarnas möte, där jag presenterade denna bild, som kom på andra plats. Jag kallade bilden Adams val. Tävlingen gällde stilleben. Bilden är tagen i mitt kök under en lampa på köksskåpet. Jag köpte röd och gul papp och ställde en liten glasbyst framför ett ljus. Ljuset speglade sig också i glasäpplet och båda kastade sin skugga på väggen. Jag kallade bilden för Adams val för jag funderade på vad som skulle ha hänt om Adam sagt nej till äpplet (när väl Bibeln bygger på att han tackade ja)...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida