11.8.07

Middag för en (Foto: Helena Hurme)

Denna bild är tagen 15:06 (nu är klockan 16:47). Häremellan åt jag, drack en kopp te på balkongen och sände bilden åt min väninna. Tekniken är vidunderlig... Jag har försökt hålla fast vid läkarens "ordination" när jag blev änka att äta gott, sova gott och röra mig mycket. Den goda maten idag bestod av två marinerade lammkotletter, kokta rödbetor med lite smör samt kokt sparris. Till detta runt 12 cl rödvin, Rawson's Retreat, från Australiern och jordgubbar till efterrätt, allt inmundigat på balkongen, där det inte just idag var för hett att sitta.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Helena,
wir haben deinen Balkon wiedererkannt!
Vielen Dank noch einmal für die Gastfreundschaft und insbesondere fuer den kleinen Ausflug am Sonntag nach Kvarken, der uns sehr gefallen hat.

Liebe Gruesse von Dagmar und Beate
aus Hannover

12.8.07  
Blogger Helena sa...

Liebe Dagmar und Beate,

ich bin jetzt beim Packen für Kolobrzeg und Jena (ich reise früh am Dienstag nach Berlin ab). Die Bilder von Raippaluoto sind so und so. Darum habe ich die nicht an meinem Blogg publiziert.

Wie habt ihr meinen Blogg gefunden? Ich verstand erst später, dass wir e-mailadressen nicht ausgewächselt haben! Ich könnte sie an unseren gemeinsamen Bekannten zusammen mit meiner neuen Adresse in einem Brief senden, nicht wahr?

Habt ihr gesehen, dass die Serviette von euch war?

Helena

12.8.07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida