17.3.07

Säsongens sista skidtur?


På torsdagen hade ÅA:s i Vasa rekreations- och motionsgrupp ordnat en resa till Simpsiö o Lappo (jag trodde det var i Seinäjoki ioch skulle ha åkt till fel stad om jag farit efter med egen bil!). Det gick just och just att skida. Spåren var isiga och hårda. Vi fick höra vart vi inte skulle skida, men missförstod anvisningarna och hamnade på ett direkt farligt spår. Jag hade satt ordentligt med klister under och plötsligt stod jag i vacken och vajade fraåt och bakåt i hög fart och hann redan ropa "hjälp", men som tur var klarade jag av att hålla balansen. Följande backe gick jag ner. När jag tittade under skidorna, hade klistret format bubblor (!) och det fanns bland annat en sytråd som fastnat under botten. Inte att undra på att farten stannade upp som mot en vägg!
Det blev en 5-6kilometer den dagen. Tyvärr var skidsäsongen kort. Jag skidade kanske runt en 140-150 kilometer. Jag väntar redan på nästa vinter!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida