4.3.07

På väg till Öjberget (Foto: Helena Hurme)


Förra året beslöt jag mig för att skida i Vasa efter att ha kört över 1000 kilometer ensam för att skida i Ukko-Halla (när ingen från jobbet kom med trots löften...). Nåväl, hittills har jag skidat runt 150 kilometer. Det låter nu inte så förfärligt mycket, men det är bättre än ingenting. Igår blev det 17 kilometer, idag runt 25. Jag skidade via Sundom upp till Öjberget och 3 kilometer där och kom hem via Sunnanviken. Jag ångrar att jag inte tog ett varv till på Öjberget. Spåren var verkligen bra. Jag passade på att fotografera med min lilla kamera (Nikon Coolpix 5900). Som ägare till en Nikon D200 är det svårt att medge att dom små kamerorna tar såpass bra bilder...
En sak till: just när jag kom till Fängelsestranden, var två grannfruar där, den ena 82, den andra 85 eller 86. Den yngre ade att hon skidade ännu när hon var 76. Det låter lovande, särskilt som Helsingin Sanomats DeadLine förra året visade att jag kommer att leva till 93 (om jag alltså inte dör före det)...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida