24.3.19


Jag brukar säga att jag har varit i Paradiset två gånger: en gång i Brasilien, söder om Recife, när min brasialianska väninnas vänner tog mig till sitt sommarhuset vid kusten och deras tjänarinna packade in mig i skuggan i en hängmatta och jag hörde Atlanten susa. Den andra var när jag körde omkring i Skottland och den 15 september 2016 kom till Luskentyre Beach, som jag hört om några dagar tidigare. Jag var nästan ensam på en fantastisk sandstrand och gick säkert tre kilometer i en riktning och vände sedan om. Det var 25 grader varmt. Till vänster ligger Atlanten öppen, i bakgrunden berg och till höger i fonden kommer en liten bäck ut. Jag målade detta arbete -A3 -med PanPastell på sandpapper. Reserverad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida