24.3.19

Började måla på allvar

Efter mina diagnoser sommaren 2017 - kronisk lymfatisk leukemi (KLL/CLL), alltså blodcancer,  och myelodysplastiskt syndrom (MDS), en form av benmärgscancer - tog jag upp tecknandet och målandet. Jag postade då några bilder. Nu har aktiviteten ökat i takt med att jag blivit sämre. För fyra dagar sedan fick jag den första dosen Rituximab/ Mabthera, en biologisk cancermedicin som riktas in på mina defekta B-celler, som har börjat invadera huden. Jag tänkte här posta bilder på några av mina nyare arbeten. Många av dem har jag på inramning just nu. En del Facebookvänner har önskat tt jag skulle ha en utställning och kanske den blir av senare. Jag är ju helt självlärd, men tänker mig att folk kunde betala in en lämplig summa på ett konto som kommer (blod)cancerforskningen till godo.  Själv behöver jag förstås inga pengar, särskilt som jag kanske lever bara några år till med dessa sjukdomar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida