26.3.06

"Kommandocentralen" (Foto: Helena Hurme)

Jag fotade mitt arbetsrum hemma med alla attiraljer. Ritunderlagets program finns någonstans(det är FULLT på min bärbara). Jag gick - som jag lite lovade - via Mini-Mani till Gigantti och köpte där en extern hårdskiva med 250 GB (!). Jag kopierade över alla foton dit. Enbart från den bärbara tog det flera timmar så jag hade den på när jag gick och lade mig. Jag flyttade också mina nya fina högtalare till arbetsrummet, liksom SanDiskläsaren. Det blir ont om USB-portar t o m i hubben, men man behöver ju inte använda allt på en gång. Dessutom flyttade jag ut igen från pigkammaren, där den stationära datorn står. Den kommer jag inte att behöva mycket nu, tror jag, så det blir igen gästrum. (Just nu håller den bärabara något underligt ljud, som en mindre traktor...suspekt!).

Det att jag kunde fota i arbetsrummet är nog konsekvensen av att jag röjningsstädade i två dagar, t o m vissa skåp. Det är nog solen och våren som ger denna extra energi! Jag slängde massor av gamla papper, t ex.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida