18.3.06

Ett exempel på en teckning med en 'drawing pad'

Jag var jättehungrig efter att ha ätit bara en sallad på Tritonia på fredagen och stack mig in på reustaurang Ernst för en bit mat på vägen hem. Där hade de en gammal datortidning. När jag bläddrade i den kom jag ihåg att jag ju har en gammal Wacom Drawing pad. Måste kolla om man kan teckna på den när den trådlösa musen är i. Jag sätter in en gammal teckning som jag gjorde på paden för nästan sex år sedan. Den baserar sig på ett fotografi som jag tagit vid Päijänne utanför Säynätsalo.

Appropå musar (möss?) : en finsk undersökning av Vironkangas, Rahkonen, Luoma och Sorvari (2000) i International Journal of Industrial Ergonomics, 25, 491-494, med över sextioåriga finländska kvinnor fann, att hela 68 procent hade svårigheter med musen. När jag berättade detta på ett möte med idel herrar, konstaterade en kollega torrt, att det förstår han. Jag undrar vad han syftade på?